Vormi tegemise materjal?

Homepage Forums – VARIA – Mina küsin – sina vasta Vormi tegemise materjal?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Autor
    Postitused
  • #10720 Reply
    AvatarLyzell
    Member

    Olen kuulnud, et vorme tehakse küll kipsist, silikoonist, klaasriidest jne… Endal oleks vaja nüüd paar vormi teha, mis oleksid ka veekindlad. Teoreetiliselt võiks ju selline asi olemas olla, et lased nagu makrofleksi pudelist vahu välja ja siis see muutub kuivades nagu plastikuks. Praktilise külje pealt ma muidugi ei tea kas ikka on. Äkki keegi oskab nõu anda või juhatab internetis sobiva infomaterjali juurde. Ise murran juba mitu päeva pead.

    #313302 Reply
    Avatarzoocoll
    Member

    Eks ta ole üks katsetamise asi. Sõltub, mis segu Sa hiljem vormi valad ja kui suure esemega on tegu.

    Montaaživahtusid on mitmesuguseid, teoreetiliselt võiks neist ju isegi vormi saada, aga praktikas on asi vist üpris komplitseeritud, sest see ollus kleepub nagu kurivaim.

    Üks lihtsamaid vormivõtmise abinõusid on kips.

    #313303 Reply
    AvatarKosmosemutt
    Member

    Niimoodi on raske nõu anda, kui sa pole öelnud, kas vorm on suur või väike, lihtsa või keerulise kujuga, ühekordseks või pikemaajaliseks kasutamiseks, ja mis materjali või ainet sa sinna vormi sisse valama/toppima hakkad. Kõigest sellest sõltub materjali valik.

    #313304 Reply
    AvatarLyzell
    Member

    Viltimise jaoks soovin ise vorme teha. Ega nad keerulise kujuga ei ole ja suurus ka üle paarikümne cm ei tuleks. Asi siis ongi selles, et veekindel peaks olema.

    #313305 Reply
    AvatarKosmosemutt
    Member

    Mima teeksin viltimise jaoks hoopis puuvormi, nii nagu see traditsiooniliselt on olnud. Kõik muud vormimaterjalid nõuavad, et kõigepealt teed millestki negatiivi ja siis valad positiivi sinna sisse.
    Makrofleksitaolisest materjalist saab küll hunniku valmis lasta ja siis kujusse lõigata, aga see ajab jubedat sodi ja jääbki ajama.
    Igasugu vormimaterjale on siin: http://www.kunsti.ee/index.php?categoryID=394, ise olen kasutanud sealt ühte penoplastigraanulitega segu (nime ei mäleta), aga ma ei tea midagi selle veepidavuse kohta. Akrüülvärvidega maalides igatahes uuesti pehmeks ei läinud.
    On olemas mingi plastik, mille saab kuumaõhupüstoliga õigesse kujusse painutada, kasutatakse näiteks teledekoratsioonide juures, aga ma ei tea, mis selle nimi on ja kust saab.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Reply To: Vormi tegemise materjal?
Your information: