Tõstsin "selja ära" appi!

Homepage Forums – VARIA – Isetegijad söögist, spordist, tervisest Tõstsin "selja ära" appi!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Autor
    Postitused
  • #8513 Reply
    AvatarAnonüümne
    Guest

    Tere!

    Olen siin foorumis uus kasutaja ja loodan, et postitan nüüd oma hetke mure õigesse kohta.
    Nimelt täpselt nädal aega tagasi tõstsin oma selja ära. Selili voodis, jalad üle voodi ääre, 7 kuune poiss süles- ja siis võtsin veel kerge hoo ka sisse ja ajasin end istukile. Samal ajal käis mingi valu seljast läbi. Paar päeva olin peaaegu täitsa vigane, selga sirgeks ei saanud, välisel vaatlusel nagu 100 aastane. (tegelik vanus 28a, kui see peaks määrav olema). Määrisin Olften geeliga, proovisin pipraplaastrit, mis muidu suht hea abimees, ei tea, vist ei mõjunud midagi. Tundub et läheb vaikselt ise üle, aga seda ainult kuhugi maani. Nüüd viimased ca 4 päeva on olnud seis sama, paremal alaseljas pidevalt valutab midagi.
    Mul muidu ka seljaga eelnevalt probleeme olnud, käinud neuroloogil (öeldi et pole nende pärusmaa), kripraktik, 2 x ortopeedil- no suht täitsa mõttetu käik.
    Ravivõimlemas FT juures ja kodus teinud.. vahest valu tuleb siis kui ise tahab, ning siis ei saa isegi kõndida mitte, astud, lööb selline valu selga, nagu hakkaksin kohe a la pooleks minema, sügav valu ka siis kui nt võrkpalli olen mänginud (hüpped), süvaveejooks, kus ulbid korgina pinnal, jalad veel all (rippasend?) jms.

    Aga hetkel siis praeguse teema juurde tagasi tulles, selja ära tõstmine- millest abi saada? Arstile pole veel läinud kuna lootsin et läheb ise üle. Ennegi turvahälli tõstes väike valu korra läbi käinud aga seekord kuidagi asi hullem, tundub, et iseenesest ei lähe siin midagi üle.
    Ootan igasugust tagasisidet ja soovitusi.

    #277774 Reply
    AvatarMuhv
    Member

    Üks väga hea leht tutvumiseks: Tiit Ilvese taastusravi. Sealt leiab kasulikke nõuandeid, kuidas selga hoida ja ravi alapunkt on ka olemas. Kodune ravi.
    Veel üks artikkel Kodutohtrist

    Minu mees kasutab seljavalude ajal palju venitust (ju siis saab abi sellest): nt läheb laste mänguväljakule, võtab kuskilt kõrgemast torust kinni ja ripub seal kogu oma raskusega :)

    #277775 Reply
    tipsi
    Member

    @Muhv wrote:

    Üks väga hea leht tutvumiseks: Tiit Ilvese taastusravi. Sealt leiab kasulikke nõuandeid, kuidas selga hoida ja ravi alapunkt on ka olemas.

    Selle mehe juurest olen minagi aastaid tagasi väga suurt abi saanud.

    Hetkel on mul abiks kord kuus sarnaste ravimeetodite järgi töötava massööri juures käimine (teeb küll üsna haiget,lausa pisar tahab silma tulla ja väänab vahest justkui pooleks), aga ausalt (enne sülitan 3x üle vasaku õla), mul on hea ja ilma seljavaludeta olla, olenamata mida ja kuidas ma ka ei teeks.

    #277776 Reply
    AvatarAnonüümne
    Guest

    Aga mis Tiit Ilvese juures see vastuvõtt maksab? Äkki oskate öelda, no umbeski? Ma hetkel leidsin ühe seljaarsti kelle juures käia, tema juures 400.-/tund. Ühe korra olen käinud, teist korda lähen varsti jälle, vaatan kuda on, kas tasub edasi käia või vahetan Ilvese vastu välja.

    #277777 Reply
    tipsi
    Member

    Mina käisin tema vastuvõtul üle kümne aasta tagasi ja siis maksis haigekassa, kuid mis hinnad nüüd võvad olla 🙄 .

    See kelle juures ma praegu käin maksab 250.- kord, kuid tema juurde on uuel inimesel pea võimatu saada, sest kes kord tema vastuvõtul käinud, see naljal enam teise juurde ei lähe ja tänu sellele on tal olemasolevatest klientidest ajad väga täis ja uusi inimesi ta juurde ei võta.

    #277778 Reply
    Avatartruude
    Member

    Selline asi ei taha ise üle minna .
    Kiropraktiku poole pöörduda on väärt soovitus.

    #277779 Reply
    LaanteLaps
    Member

    Ei soovita kiropraktikut.

    * Kanna turvahälli ja last võrdselt mõlemal puusal.
    * Proovi pingutada kõhulihaseid, kui teed tavalisi toimetusi ( st. ära tee rippuva kõhuga ).
    * Hakka regulaarselt võimlema.
    * Võta massaazikuur õppinud massööri, veel parem FT juures.

    Ilvese juures maksab praegu visiit 650 kr. Kui sul on vaja individuaalkava, sõida Haapsallu, teen selle sulle.

    ;)

    #277780 Reply
    Avatarzoocoll
    Member

    Ei taha küll kedagi hirmutada, aga kuulsin hiljaaegu ühe tuttava kohta, et temal luuhõrenemine põhjustanud ülekoormusest selgroolülide mõrasid ja sellest seljavalud. Kui ikka kogu aeg valutab ja põhjust ei leita, paluge ennast suunata luutiheduse mõõtmisse. Varase avastamise puhul on ka ravitulemused paremad.

    #277781 Reply
    AvatarAnonüümne
    Guest

    @LaanteLaps wrote:

    Ei soovita kiropraktikut.

    * Kanna turvahälli ja last võrdselt mõlemal puusal.
    * Proovi pingutada kõhulihaseid, kui teed tavalisi toimetusi ( st. ära tee rippuva kõhuga ).
    * Hakka regulaarselt võimlema.
    * Võta massaazikuur õppinud massööri, veel parem FT juures.

    Ilvese juures maksab praegu visiit 650 kr. Kui sul on vaja individuaalkava, sõida Haapsallu, teen selle sulle.

    ;)

    Kas võimlemise all mõtlete nüüd seda spets ravivõimlemist? Või nagu trennis ala aeroobikas käimist? Muidu ma aprilli algusest hakkasin uuesti trennis käima ja väga hästi hakkas mõjuma ning seal õppisin juba päris hästi ennast jälgima, et kõhtu seeks hoiaks pidevalt. Aga kuna nüüd see “õnnetus” juhtus, siis seljaarst ei soovitanud hetkel mingi treeninguga üldse tegeleda, et vastunäidistatud. No tänaseks on selg ütleme hetkel järgi andnud juba peaaegu… aga hõisata on vara veel.
    Selle ilvese juures on siis üsna mahlane see hind, sinna ei võimalda rahakott küll minna paraku.
    Aga mis võimalust te mulle välja pakute, kas nagu spets harjutusi selja süvalihaste tugevdamiseks või mida täpsemalt`? :)
    Õnneks mul on FT aeg ka pandud 7 juuni, käin seal ka ära ja vaatan mis räägitakse ja kas nad midagi pakuvad nö välja ja küsin siis mingit massaazi? Ja kas ma olen õigesti aru saanud, et siis neid spetsharjutusi peab tegema kuni surmani või?

    #277782 Reply
    LaanteLaps
    Member

    Ägeda selja puhul ( kui selg valutab ja oled sunnitud tarbima mis iganes valuvaigistit ) ei soovita ma tavatreeningus osaleda. Kui see tee on ette võetud, siis tuleb treenerit kindlasti enne tundi teavitada oma probleemist. Õppinud treener teab, milliseid harjutusi ja venitusi sa ei tohi kaasa teha, kus peaksid rohkem end jälgima, milliste harjutuste puhul väiksemaid amplituude kasutada, et jõuõlad ei oleks suured ( vältida sirgete kätega ja jalgadega harjutuste tegemisi ) vaid murtud.
    Kindlasti ei tohi osaleda esialgu aeroobika erinevates treeningtundides. Vältida stepitunde, kus koormus on alaseljale maksimaalne. Vältima peab järske liigutusi, hüppeid. KUI sa oled valinud selle tee, et sa saad käia tunnis, siis mida ma julgen soovitada on Bodybalance, sealt edasi lihaseid tugevdavad trennid ( siin ikka NB!!! aeroobika vormid unusta aastakeseks ära ), erinevad linnad ja klubid pakuvad päris palju võimalusi.

    Tugevdada tuleb “korsetilihaseid”. Kui treenid agoniste, siis tuleb ka antagonistid läbi kõndida. Ehk kui treenid selga, siis kindlasti tuleb treenida kõhtu.

    Mina teeksin sulle ikka ravivõimlemiskava, aga see eeldab, et sa käid üle paari kuu end näitamas ja siis teeme su kava ka selle käigus pidevalt ümber, et aju ei omastaks kõiki neid liikumismustreid ja keha ei harjuks nende harjutustega ära. Mis muidugi eeldab, et võimled kodus IGA JUMALA PÄEV. Selleks ei kulu palju nii ca 30 – 50 minutit.

    PS. edaspidi pole mind vaja teietada. Me siin foorumis nagu üks suur pere ;)

    Edu!

    #277783 Reply
    LaanteLaps
    Member

    Lisaks veel.

    Ilvese juurde minekuks ma raha ei loeks ( pigem hoia kokku tolade pealt – ära mine nn. keldrimassööri juurde, jne ). Tema on mees, kes koolitab arste ja on väga pädev sel alal.

    Surmani peabki võimlema :) , siis püsid noore, terve ja tugevana!

    #277784 Reply
    Mareli
    Member

    Ja see on jumala õige, et seljalihaste harjutusi ja venitusi seljale tuleb teha … kuni surmani !!!!

    #277785 Reply
    AvatarAnonüümne
    Guest

    @Mareli wrote:

    Ja see on jumala õige, et seljalihaste harjutusi ja venitusi seljale tuleb teha … kuni surmani !!!!

    e noh ses mõttes jah, a ma lootsin et saaks sellest koduvõimlemisest lahti. Ei istu see asi kuidagi.

    Plaan oleks ikka oma spordiklubis käia erinevates treeningutes tulevikus edasi ja äkki kunagi saan naasta ka võrkpalli juurde, kuid hetkel tundub see lausvõimatu.
    Aga eelkõige mõtlesin just et kas nagu spordiklubis käies ei saaks kuidagi seda kõike koormust kätte niiöelda? (Käin Arcticus muidu). Kuidas ma siis muidu vormi tagasi saan, tahaks ka inimeseks tagasi (peale rasedust nohh :D). Mingi ca 8 kg oleks vaja kaotada ja kõht/talje normaalseks saada, praegu ikka hull seis suhtkoht.

    #277786 Reply
    Mareli
    Member

    Minu arust (arst ma just ei ole :D ) piisab täiesti trennis käimisest, kui ikka selga hoiad ja teed selja venitusi kodus ja peale trenni veel lisaks.
    Mul on sejaopist 3 aastat möödas ja praegu saan juba vabalt trennis käia, ma ainult ei tohi hüpata, ehk maandumisel selga põrutada, seega tuleb valida vastav trenn, igasugused aeroobsed kargamised ja jooksmised, iseäranis asfaltil, vähemalt mulle ei sobi. Küll, aga sobib kepikõnd suurepäraselt, sellest ma ka alustasin, võid teha samamoodi. Kui ikka keppidega 1-2 tunid päevas vehkida, annab hea füüsilise koormuse. Pealegi toetavad kepid nii selga, kui rühti.
    Samuti ei sobi Bodybump, või muud sarnased trennid, kus raskusi pead tõstma. Aga eks sa pead ise järgi proovima, saad ju koduski proovida, milliseid harjutusi su keha on suuteline tegema.

    PS: Ja muidugi igasugune tegevus vees…..see on parim variant. Vesiaeroobika, ujumine ….. suvi käes, nüüd saab tasuta sooja vette varsti.

    #277787 Reply
    Helen312
    Member

    Vaata ka seda teemat siit Siin mõned harjutused kodus tegemiseks samuti.
    Hüplevatest trennidest peaksid küll hetkel loobuma ja ega ma neid ka muul ajal soovita. Soovitaksin erinevaid joogasid (power joga on väga tõhus ja rahulik), vesiaeroobika, isegi ringtreening (seal palu karglevate harjutuste asemele midagi teistsugust) jt. Põhimõte: ära karga, sest see surub lülisid rohkem kokku ja tekitab valusid.
    Järgmist ei kirjuta ma kindlasti mitte paha pärast, aga selleks et sind mõtlema panna (igaks juhuks ütlen ette): Trenni saab teha palju odavamates kohtades kui Arctic. Võta ennast kokku ja tee kodus harjutusi pallil ja veepudelitega, lapsega toas ja õues ning kasuta ülejäänud raha massaažile. Massaaži soovitan soojalt minna M.I.Massažikooli http://www.massaaz.ee Kullos. Hind soodne, teevad õpilased (ja väga püüdlikult) ning kui anamneesi kirjutad, siis räägi kõik ikka ausalt ära, saavad juhendajalt nõu küsida. Parem paisuta asi üle, kui et liiga vähe räägid.
    Ise saan abi soojendava vöö kandmisest. Kuid seda ei tohi teha kogu aeg ja isegi probleemi korral mõned tunnid päevas (tunde küsimus).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
Reply To: Tõstsin "selja ära" appi!
Your information: